Úlohy v súbore prispievajú k rozvoju vizuálneho vnímania, abstrakcie a analytických činností. Deti dopĺňajú chýbajúce časti skladačky. Dopĺňanie je založené na sledovaní a porovnávaní dvoch, resp. troch znakov – tvarov dielov skladačky, farieb (farebné línie alebo plochy na dieloch skladačky) a tvarov týchto farebných línií a plôch. Náročnosť úloh sa postupne zvyšuje – od jednoduchých rovných farebných línií sa prechádza k líniám oblým alebo zalomeným.? Rozlišovanie dvoch farieb a tvaru ? Rozlišovanie pootočených tvarov a dvoch farieb (línia) ? Dotyk dvoch farebných kruhov ? Pretínanie dvoch farebných kružníc (niektoré výrezy sú pootočené) ? Dotyk troch farebných kruhov ? Pretínanie troch farebných kružníc (niektoré výrezy sú pootočené) ? Dotyk štyroch farebných kruhov (niektoré výrezy sú pootočené) ? Pretínanie štyroch farebných kružníc ? Tvary zložené z piatich farebných kruhov (výrezy sú pootočené) ? Ornament z farebných kružníc